Nové EU štítky pneumatik. Co se změnilo a co se z nich nyní dozvíte?
Od 1. května 2021 vstoupily v platnost změny týkající se údajů, které musí výrobce uvádět na EU štítku pneumatiky. Mezi ty hlavní patří například změna tříd valivého odporu či dva nové symboly, udávající přilnavost na mokru a ledu. Díky těmto informacím by měl být pro zákazníka výběr vhodné nové pneumatiky zase o něco snazší proces.
Co je EU štítek
Jistě jste ho již viděli, štítek nalepený na každé nové pneumatice, značící spotřebu paliva, přilnavost na mokré vozovce a hlučnost pneu.
Již od 1. července 2012 musí být všechny nově vyrobené pneumatiky vybavené štítkem dle nařízení EU. Mírnou reformu si tak právem zasloužily.
Co se změnilo
Energetické kategorie
Zatímco na staré verzi štítku výrobce známkoval spotřebu paliva a brzdnou dráhu na mokru hodnotami A (nejlepší) až G (nejhorší), tedy 6 třídami (D bylo vynecháno), na nové verzi etikety najdete škálování písmeny A (nejlepší) až E (nejhorší), tedy pouze 5 tříd. To by mělo přinést mírné zjednodušení výběru, na druhou stranu se však kategorie nyní více prolínají a pro náročného uživatele tak může být tato změna spíše na škodu.
Vnější hluk
Ke stávajícímu počtu decibelů a označení pomocí znázorněných zvukových vln (1-3) se nyní přidá ještě rozdělení A (nejtišší) až C (nejhlučnější).
Zimní pneumatiky a přilnavost na ledu
Úplnou novinkou je zavedení symbolů představujících certifikaci zimních pneumatik (symbol s vločkou) a certifikaci pro jízdu na ledu (symbol zledovatělého štítu).
QR kód
Součástí štítku je nově QR kód, který po načtení zobrazí informace o dané pneumatice z oficiální databáze EPREL, kam musí výrobce nahrát pro každý model kompletní parametry štítku. Zákazník si tak může jednoduše ověřit pravost uvedených údajů.
Pokud máte nějaké dotazy nebo potřebujete poradit, neváhejte se obrátit na naše zákaznické oddělení.